SICAK VE
SAMİMİ
(30 Ocak 2017 tarihinde Milliyet Sanat dergisi internet sitesinde yayımlanmıştır.)
Yakın dönem pop müziğinin kazançlarından biri Buray. 2015
yılında yayımlanan ilk albümü “1 Şişe Aşk” onu müzik dünyasına tanıtmakla
kalmadı, birden fazla “hit” şarkı çıkaran ve etkisi uzun süren bir albüm olarak
Buray isminin gelip geçici olmayacağını gösterdi.
Buray’la tanıştığımda tanınır ve aranılır olmanın geçici
heyecanına kapılmamış, gayet aklı başında, zeki, donanımlı ve donanımının
farkında, buna karşın sınırlarını tayin etmiş, ayakları yere basan bir genç
adam gördüm karşımda. Bütün bunlar müziğine de yansıyor zaten. Daha ilk
albümünde yansımıştı ki ikinci albümde daha da fazla hissediliyor.
Buray’ın ikinci albümü “Sahiden”, 2016 yılının Kasım ayında
Sony Müzik etiketiyle yayımlandı. Albüm 12 şarkıdan oluşuyor.
Şimdilerde tekli modası var ve artık piyasaya çıkmak için
bir tek şarkı yetermiş gibi bir algı var. Oysa birkaç yıl öncesine kadar albüm
yapmak şarttı ve bir albüm yapmak demek belirli bir birikime sahip olmak
demekti. Buray bir albüm dolusu şarkısıyla bir birikime sahip olduğunu
göstermişti zaten. Arkasının boş olmadığını da bu albümle gösteriyor. Önceki
albümde olduğu gibi bu albümde de Gözde Ançel’le ortak bestelediği şarkılar
var. Her biri pop müzik içerisinde farklı eğilimlere, farklı türlere göz kırpan,
bu bakımdan renkli ama bütünde belirli bir çizgiyi yakalamış şarkılar bunlar.
Albümün birden fazla artısı var. Tutarlı sözler, melodik
zenginlik ve tertemiz icralar. Yanı Buray ve Bahadır Tanrıvermiş’in şarkıların
üzerine çıkmayan, şarkıları boğmayan düzenlemeleri. Enstrümanların net ve temiz
duyulduğu, ritim çeşitliliği ve zenginliğinin kulağı doyurduğu bir pop müzik
albümü bu zamanlarda kolay karşımıza çıkmıyor.Zaten albümün künyesine şöyle bir
göz attığınızda canlı enstrüman kullanmak konusunda hiçbir masraftan
kaçınılmadığını duymadan önce görmek de mümkün. Bahadır Tatlıöz, Özer Arkun,
Göksun Çavdar gibi konuk müzisyenler de bu anlamda albüme katkı sağlamış üstelik.
Çıkış şarkısı olarak seçilen “Aşk mı Lazım?” zaten aldı
yürüdü ama “Seni Sevmiyorum Artık” başta olmak üzere, “Melodi”, “Sen Hâlâ
Sokağımda”, “Mecnun” ve “Sahiden” 2017 yılı boyunca Buray’ı gündemde
tutabilecek şarkılar. Ben çok eğlenceli “Deli Divane”yi de pek sevdim, o ayrı
(Bu şarkıya Simge de vokal desteği vermiş bu arada.)
Albümdeki Buray ve Gözde Ançel imzalı 11 şarkının yanı sıra
bir de sözleri Bülent Fevzioğlu’na bestesi Buray’ın babası Turgay Salim
Hoşsöz’e ait “Gül Goncalar” adını taşıyan türkü formunda bir şarkı da var.
Mustafa Sarıkaya’nın fotoğrafları ve Melek Boçoğlu’nun grafik
tasarımıyla hazırlanmış kartonetin görsel bütünlüğü de yerli yerinde.
Gürültüsüz patırtısız, başından sonuna derli toplu, şöyle
hiç şarkı atlamadan, olmadık kötü sürprizlerle karşılaşmadan
dinleyebileceğiniz, iddiasız gibi görünen ama iddiasını içinde taşıyan sıcak,
samimi ve temiz bir albüm “Sahiden”. Üzerinde çalışılırken günübirlik modalara
itibar edilmediğinden modası bugünden yarına geçmeyecek bir albüm aynı zamanda.
Bunca kakafoni içerisinde böylesi bir albüm yapabildikleri için Buray’ı, Gözde
Ançel’i, Bahadır Tanrıvermiş’i ve albüme el vermiş herkesi kutlamak gerek.
OCAK 2017
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder